NO WOMEN NO CRY

In this great future, you can't forget your past, So dry your tears

Thursday, October 19, 2006

WARDA ALJAZA'ERIYA

حكايتي مع الزمان

كلمات محمد حمزة

ألحان بليغ حمدي



كان
ده كان
كان اسمه حبيبي
كان
ده كان
كان يوم من نصيبي
ضحيت بعمري معاه مشوار
مشوار اسمه الحياة
و كان

أنا
أنا اللي بينكم هنا
رضيت بالعذاب لحد ما قلبي داب
ولا ذوقت يوم هنا أنا
و أنا
يا ما اتحملت أنا
قاسيت ولا اشتكيت
ولا جيت في يوم بكيت
منه لكم هنا أنا
لا عتاب حيشفي جراح ولا حيجيب إلي راح
دي حكايتي مع الزمان
الزمان
الزمان
حكايتي مع الزمان

رسملي علي السما جنه فيها الهنا
و قال حنعيش هنا
قولت أحلوت سنيني
و بنالي في الخيال
قصور من الآمال و قال ما فيش محال
نمت و غمضت عيني
و مرت الأيام و صحيت من الأحلام
ما لقيتش غير آلام و عذابي مستنيني

و أنا
أنا إلي بينكم هنا مش عارفه رايحه فين
ولا فاكره جيا منين
جابني الطريق هنا أنا

و أنا
ياما تحملت أنا
دموع ما تنتهيش و آلام ما تتنسيش
لو فات مليون سنه
أنا
لا عتاب حيشفي جراح ولا حيعيد إلي راح
دي حكايتي مع الزمان
الزمان
الزمان

حكايتي مع الزمان
this song is dedicated to my friend "OM IL WER3AN" I admire her and respect her for being strong through all the bad times and struggles
+
I also dedicate this song to "7amda" (7ayat Alfahad) ib mosalsal "Il Ferya" and I can only say 7esbay Allah wa ne3ma il wakeeeeeeel 3ala Bo Mbarak oo 7e9oooo!!

14 Comments:

  • At 1:40 AM, Blogger Fuzzy said…

    اي والله مسكينه حمده و حسبي الله على حصوه الجلحه قصت على بومبارك هاهاها

     
  • At 2:50 AM, Blogger شقول! شحجي؟ said…

    انا بعد فخوره باختى ام الورعان واقولها ان بعد العسر يسرا.

     
  • At 3:47 AM, Blogger ام الحفيز said…

    الصراح في يوم وليله عذااااااب
    واغناية داري يادار راحوا فين حبايب الدير فين فين يا دار صج اغنايه فيها دراااااما ودمووووع

    واغناية العيون السود اتهبل

    وعقب اغناية بودعك ودعت الطرب الاصيل قميضه عليها

     
  • At 11:42 AM, Blogger Warda said…

    fuzzy:
    eeeeeh wala 7esbay allah 3alaihom
    :( allah ye3eeenhom 3ala il 7oba !! oo ihma met7asfeeeen al7een 3ala ili sawoooh gad sha3ar ras-hom !! malat 3alaihom !!!
    (chenni indemajt 7abetain)



    شقول! شحجي !
    حتى أنا و بعد أحب أضيف ان الله يمهل ولا يهمل
    و الله يخليها حق عيالها




    أم الحفيز:
    كل أغاني ورده عذاب
    يعني وين و وين تلقين اغنيه مو حلوه لها و انا ترى اتكلم عن اغانيها القديمه ايام بليغ حمدي
    و صوتها مشاءالله اينن
    و اغلب اغانيها فيهم اهداف و مضامين
    :P

     
  • At 3:59 AM, Blogger LaPaidro said…

    ورده بالنيابة عن أم الورعان والورعان والعائلة الكريمه .. وبالأصاله عن نفسي
    شكرا على مؤازرتج لها .. وأحب أسمع أغنية كانت مدينتنا ذهب للمطربة رباب

     
  • At 10:42 AM, Blogger Warda said…

    Kitty:
    7ata ana wala galbi ta3baaaan :( oo 6ay7atlich aghanii ghadeeema oo it-dhayeg il khilg ....ams bel sayara ga3da asma3 ighneyat endless love malat Lionel Ritchie !!




    بن عاقول:
    انشاءالله انزلج الاغنيه بواحد من البوستات المستقبليه و بن عاقول تامرين امر افا عليج :)

     
  • At 3:27 PM, Blogger ام الحفيز said…

    This comment has been removed by a blog administrator.

     
  • At 3:33 PM, Blogger ام الحفيز said…

    ورده

    مو على ابو ان اسمج ورده صارت اغاني ورده كلها خوش
    لا اعيوني ورده عقب ما غنت بودعك ودعت الطرب الاصيل وادخلت بالهشك بشك على وزن بتونس فيك وانتي طالعه
    قميضه عليها والله....عقب لعبة الايام اتصير لعبة الورعان
    الله يهديها ويردها لنا سالمه

     
  • At 6:19 PM, Blogger loco said…

    hathy warda makoo mitheelha !

    5ooosh e'3nya ! thanx :)

     
  • At 6:04 PM, Blogger Fuzzy said…

    عيدكم مبارك وعساكم من عواده

     
  • At 7:12 PM, Blogger الاء سعود المجيبل said…

    اتيننن الاغنيه وااااااااايد احب اغاني وردة القديمه واغنية في يوم وليله بعد اتهبلللللللل...


    بالنسبة لحياة الفهد مع ان تمثيل بس صج حسبي الله على بو مبارك اللي موجود في الحياة الصجيه...:)


    يعطيج العافيه وعيدج مبارك...:)

     
  • At 8:34 PM, Blogger Warda said…

    أم الحفيز
    هيهيهيهيهييهيهيهيهي
    اشفيج على ورده :P




    La6eefaaa:
    Dr. Phil has an annoying voice :(





    loco:
    eeeh wala mako methel-ha oo 9ooot-ha moo 6abee3i :) and you're very welcome :)



    Fuzzy:
    3asak min il 3aydeeen il faizeeeen inshallah oo te3ooodah bil 9e7a wel 3afiaa :)




    q8ya:
    7ataaaa anaaa I love "fee youm welaila" :) kelich thooooooooq ya q8ya :) eeh wala 7esbay allah 3alaihom
    oo 3asach min il 3aydeeen il faizeeeen oo te3odeena 7abeebti :) thanks a lot

     
  • At 9:07 PM, Blogger ام الحفيز said…

    انا اموووت على وردة البلوووغات مافيني شي عليج يا عمري انتي وكل عام وانتي بخير يا رووحي

     
  • At 9:20 PM, Blogger Warda said…

    أم الحفيز
    :)
    يا حلو الصوره

     

Post a Comment

<< Home

 
Free Web Site Counter
Get a Free Web Site Counter